Mnozí řidiči mají zvyk držet volant v jedné ruce a druhou držet řadící páku. Možná si říkáte, že o nic nejde a ruku máte na řadící páce jen tak, připravenou vždy přeřadit. Pro samotnou převodovku to ovšem vůbec není dobré a riziko poškození převodovky je vysoké. Je to z toho důvodu, že byť i sebemenší tlak by mohl poškodit převodové stupně. Také držení volantu oběma rukama vám poskytne větší kontrolu nad vozidlem.
Mnozí mají také zvyk držet si během jízdy levou nohu na spojce – nikdy to však nedělejte. Pokud to uděláte, dojde k opotřebení spojky, kterou bude třeba vyměnit dříve, než byste čekali. Také v situaci, kdy potřebujete okamžitě zabrzdit, bude mít vaše podvědomí tendenci stlačit pedál spojky před pedálem brzdy, což může způsobit nehodu.
Rozjíždění v kopci na spojce není úplně šťastné řešení. Tuto chybu přitom lze vidět u začátečníků ale i zkušených řidičů. Pokud však máte rádi své auto a nechcete každou chvíli vyměňovat spojku, měli byste s tím přestat.
Řidiči mají při rozjíždění v kopci tendenci pomalu pouštět spojku, dokud jí nezačne trhat a do toho přidávat plyn. Toto je ovšem dokonalý způsob, jak tu spojku zničit za velmi krátký čas. Namísto tohoto způsobu použijte raději ruční brzdu. Chce to trochu tréninku, ale není to nic složitého. Naučí se to každý a ušetříte tak svoji spojku na autě.
Existují situace, kdy si řidiči myslí, že vyřazení rychlosti na neutrál během sjezdu je v pořádku nebo pomáhá snížit spotřebu paliva – nesprávné! Vozidlo se pohybuje volně bez pomoci motoru, který jej udržuje pod kontrolou. Také prohřejete brzdy a dříve než se nadějete, jste mimo silnici a díváte se katastrofě přímo do očí. Pokud při jízdě z kopce necháte na vozidle zařazen nižší převodový stupeň, získáte lepší kontrolu nad vozidlem. Vyřazená rychlost je velký risk zejména co se týče bezpečnosti.
Další chyba, kterou mnozí řidiči dělají je vyřazení rychlosti při parkování. Samozřejmě, k zajištění vozidla proti pohybu slouží ruční brzda, která se jinak nazývá parkovací. Slouží tedy přesně k tomuto účelu. Lepší je však pojistit se a nechat zařazenou rychlost. Lanko ruční brzdy může být opotřebeno, protrhnout se a nehoda je na světě. Obzvlášť si dejte na to pozor, pokud parkujete v kopci.
Někteří řidiči při jízdě s manuální převodovkou mají tendenci neustále kontrolovat otáčky. Jsou naučeni, že při určitých otáčkách je třeba přeřadit. To je sice pravda, ale měli byste to intuitivně odhadnout. Dívat se na otáčkoměr a ne na situaci před vámi není bezpečné a tak zkuste tento zvyk co nejdříve odstranit, pokud je to váš případ.
zakoupené na runder.cz 17.11.2024
zakoupené na runder.cz 07.11.2024
zakoupené na runder.cz 13.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 12.11.2024
zakoupené na runder.cz 07.11.2024